lunes, 8 de noviembre de 2010

les intel·ligències.

" Es considera intel·ligent a l'ésser humà, i els altres éssers els podriem dir qualsevol cosa que no sigui que tenen intel·ligència"
         Eduardo Punset

L'últim dia de classe, vam treballar la intel·ligència i els diferents intel·ligències que hi ha.
Aquestes explicacions les vam contrestar amb un video el qual ens mostra la intel·ligència que tenen els primats. Vegeu aquesta pàgina, i veieu el video:



Així com els humans ja des de ben petits ens ensenyen a pensar ia  fer les coses, els hurangutants no, i és un aprenantatge a base d'esforç individual.
Els humans hem cooperat entre societat i a relacionar-se, a diferència que aquests.
A partir d'aquest video, vam aprendre les diferències que tenim, i vam aprendre els conceptes, atenció compartida: allò que noslatres mirem i també ens miren ells com noslatres mirem. A la vegada que cadascú de nosaltres ho mirem des d'una perspectiva diferent. La teoria de la ment: quan alguna persona té una teoria errònia sobre alguna cosa en la ment. La teoria del pensament, ajudar els nostres.

A partir d'aquí vam donar algunes idees del què podria ser intel·ligència.
els conceptes, capacitat, raó, ensenyament, parlar, capacitats, resoldre problemes, situació en l'espai...
La intel·ligència doncs, la utlitzem per solucionar problemes. i hem de molt cla que no és una cosa que es pogui ensenyar, sinó que es desenvolupa amb el temps.

Per altre banda, Gadner diu que hi ha 8 tipus d'intel·ligència, les quals n'hi ha quatre que tenim tots.
  1. La lingüística: capacitat d'expressar amb la paraula.
  2. lògicomatemàtica: en el raonament matemàtic, abstracte
  3. espacial: capacitat de saber-se situar en l'espai
  4. Corporalsimèstica: capacitat de moure't per l'espai. Dominar el cos en l'espai.
  5. Musical: capacitat de percebre la música.
  6. Naturalista: conèixer els costums dels animals, plantes, el temps...
  7. Intrapersonal: conèixer's a un mateix
  8. Interpersonal: conèixer els altres.
Aquestes dues darreres, seriem emocinoals i estan molt estretament vinculades. Goleman diu que és le concepte com a tal, la capacitat de comunicar-me i conèixe's a un mateix i els altres, de motivar-te i a motivar els demés... a més a més, Goleman diu que la intel·ligència social és fonemental, que si no ets un ésser social no ets home.

La intel·ligència social, és el conjunt d'una mateixa societat, un grup. I de saber-se relacionar.

A partir d'aquí vam fer una sèrie d'activitats, les quals, treballàvem la intel·ligència i la relació que tenia amb la sensasió, la conciència, la memòria, l'aprenantatge, el llenguatge, les emocions i la percepció.

Després vam arribar a una activitat la qual, a mi personalment, em va descol·locar molt: les emocions són intel·ligents? Com definiries la intel·ligència emocional?
Després de donar-hi voltes i raonar-ho, jo estava convençuda de que no. Les emocions són el resultat d'uns estímuls que rebem quan sabem alguna cosa, és doncs, la reacció que tenim el saber un concepte. i per aquest motiu jo em negava a pensar que ho podien ser.
Ara bé, si es té la capacitat de saber-les controlar i gestionar, podem dir que sí, que les emocions són intel·ligents. I que per tant, la intel·ligència emocional és la capacitat de saber controlar les teves emocions.

Ara us toca a vosaltres, dir-me què en penseu de la intel·ligència i del que hem estat parlant.
Vosaltres què en penseu de la relació de les emocions amb la intel·ligència?
I de la intel·ligència interpersonal, creieu que la teniu, o si més no, l'heu desenvolupat?

OLGA B.

2 comentarios:

  1. Amb l'anterior text podem entendre que els humans som animals que hem de conviure en societat i que cadascú és inteligent, ja que com a mínim tenim 4 de les 8 intel·ligències:La lingüística, la lògicomatemàtica, l'espacial, la Corporalsimètica,la musical, la naturalista, la Intrapersonal i la Interpersonal.
    Per tant cada persona pot raonar i questionar-se els seus problemes, situacions i vivències mitjançant la intel·ligència.
    ANNA C

    ResponderEliminar
  2. Després del text anterior podem eextreure la conclusió de que tots som intel.ligents. Es cert però que cada escú té alguna d'aquestes intel.ligències més desenvolupades que altres i que dintre d'aquestes les a practicat més o menys i ha augmentat les seves capacitats.
    Tal com diu l'Anna utilitzem aquesta intel.ligència per anaar superant els obstacles que la vida ens va presentant i amb això anem adquirin experiència.

    TÀNIA P.

    ResponderEliminar